בית שמש • הרופאים בקמפיין בחירות

    גואל ועקנין 2 Comment on בית שמש • הרופאים בקמפיין בחירות
    16:27
    13.05.24
    מנחם טוקר No Comments on האב השכול מספיד: "המוטו של יוסי בחיים היה לעשות רק טוב"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    זר שיכנס לבית שמש עלול לחשוב שמספר רופאים חברו להם למסע הסברה בנושא בריאות לקראת החורף, משהו בסגנון של הכן רכבך או במקרה הזה גופך לחורף, אבל מבט קל בתוכן של השורות הקטנות מיד שופך אור על אופייה של המודעה – הנדירה יש לומר – ועל מה שעומד מאחוריה.

    מדובר בארבעה רופאים בכירים תושבי שכונת רמת בית שמש שהחליטו לעשות מעשה ולצאת מארבע האמות הטבעיות שלהם ולהכנס בכל הכח אל תוך מערכת הבחירות הסוערת כאן בעיר לצידו של ראש העיר הנוכחי משה אבוטבול.

    חייבים להודות שיש משהו לא שגרתי במהלך אבל רק כשישבתי לשיחה ארוכה עם ד"ר אפרים רוזנבאום הצלחתי להבין מה גורם לאדם כמוהו, מנהל מרפאות לאומית ברמת בית שמש ומבכירי הרופאים בעיר ללכת למהלך מסוג זה.

    בבית שמש ישנם המון עולים חדשים מארה"ב ומצפון אמריקה שחיים כאן בתחושה שהם לא מקבלים את מה שמגיע להם והיכולת שלהם להגיע למעגל מקבלי ההחלטות מוגבלת בגלל קשיי שפה וקשיים מנטליים מה שמקשה את חבלי הקליטה בישראל הקשים בלאו הכי. מתוך ראיה כי דאגה לבריאותם היא רק אחת מהדאגות, החלטנו אני ועמיתיי הרופאים – אומר רוזנבאום – להכנס לעשייה הציבורית למען הכלל.

    מהר מאוד הבנו כי היכולת להשפיע ולשנות דברים היא רק דרך הפוליטיקה ומוסדות העירייה ומכיוון שאף אחד מאתנו לא מתכנן על קריירה שניה, הוצאנו התחייבות מאבוטבול שבקדנציה הבאה ישבו בלשכת ראש העיר שני נציגי ציבור בשכר מבני הקהילה החוצניקית שתפקידם יהיה לדאוג למענה הולם ולשירות אדיב מצידה של העירייה.

    נקודה נוספת אותה מעלה רוזנבואם בפני אבוטבול עוסקת בתרבות הפנאי של האוכלוסיה הזו שעל אף שבחלקה הגדול היא מוגדרת כחרדית, עדיין ישנם הבדלים מהותיים בינם לבין החרדי הישראלי הקלאסי ויש להם צרכים מיוחדים גם בנושאי הקמת ספריות עירוניות ומתקני ספורט לרווחת התושבים.

    דר' רוזנבאום מדגיש בפניי כי לפני הסגירה על תמיכה במשה אבוטבול הוא אף ישב עם המתמודד הנוסף אלי כהן אך במהלך השיחה איתו הוא לא התרשם כי העניין רציני ומשנתו של כהן לא היתה סדורה בנושאים המהותיים אותם העלה במהלך הפגישה איתו. צרם לי לשמוע מאדם שמחזיק מעצמו אישיות רצינית שאין דבר טוב מעשה ידי אבוטבול עליו הוא יכול להצביע ולתת מילה טובה.

    דר' רוזנבאום אומר שישנם לא מעט חברים ובעיקר אלו הנמנים על תומכי אלי כהן שלא רואים בעין יפה את החבירה שלנו לאבוטבול ואת הניסיון לעשות שימוש בתפקיד האוניברסלי לצורך גיוס תמיכה פוליטית באדם שלטענתם כשל בניהול העיר אבל הם לא מציעים אלטרנטיבה טובה יותר ומנוסה יותר.

    באשר לראשי הקופות בארץ, דר' רוזנבאום אומר לי באופן ברור כי הם תומכים במהלך מתוך ראיה כי דאגה לפרט גם בנושאים הללו שחלקם מוגדרים כנושאי רווחה, יוצרת מעורבות ישירה של הרופאים בחיי הפציינטים גם בבעיות שלא מצריכות טיפול רפואי אלא סיוע מנטאלי ובכך יכולה גם הקופה ליהנות מכניסת פציינטים חדשים.

    לחצו כאן לקריאה בעלון הרופאים



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      כמה אתה תמים!! אבוטובל ינה את אפרים רוזנבאום להיות ה"קשר:"ש לו עם הציבור דוברי האנגלית, המטרה לגייס אנשים שיודעים כי אבוטבול לא עושה שום דבר טוב לעיר, שהעיר מלוכלכת ומגעילה , והוא רוצה לשחד את כולם להצביע עבור אבוטבול. יש שמועות כי הוא קיבל הבטחה שאבובטול יפתח בית חולים בעיר ואפרים רוזנבאום יקבל תפקיד מנהל של ביה"ח.
      רוזנבאום בבלה את החודש האחרון בניסיון לגייס תמיכה לאבוטבול ע"י ניסיון לחפות על השטויות של אבוטבול. למשל, רוזנבאום הצהיר כי בימים הקרובים, יתחילו עבודות לקראת הבריכה העירונית של בית שמש. אבל, בבדיקה קצרה אצל אגף ההנדסה בעיר, מגלים כי ראש העיר הגיש בקשה לחפור בור. אין שום גורם שאפילו מתחיל לחשבו על בניית הבריה עצמה.
      כמוכן, אבוטבול הבטיח כספיןם לאחד הספריות בעיר, בעצם הסרייה הכי מנוצלת בעיר, שמעבריה פעילויות לימודיות לכלל תושבי העיר, וכמובן שאבוטבול לא קיים את הבטחותיו. רוזבאום ניצל את תמימות מנהלת הספרייה, והשיג צ'ק והזדמנות לתמונה יפה.
      אנחנו מבקשים כי תבדקו את העובדות קצת …